Barna city

He tornat de vacances i he fet un recorregut per la Barcelona del meu cor per comprobar si tot continua com cuan la vaig deixar. La pimera imatge que em captiva es la del señor que busca un lloc per fer la mig-diada, fins aquí, tot correcte. Peró té raó lo tiet Mariano (Rajoy), hem d’aprendre anglès. He arribat a aquesta conclusió després de recórrer durant les vacances gran part d’Europa. Encara que si he de ser sincer, no he necessitat la llengua de Shekaspeare fins que he tornat al meu país. Barcelona és la meva ciutat, de fet he pagat amb els meus impostos la petita part que em correspon com a ciutadà, això em dóna dret a queixar-me  –sempre amb respecte i humilitat–, del fet que he necessitat un intèrpret per poder demanar el menjar en un gran nombre de restaurants –al Raval, i ciutat vella– que no només anuncien la carta en ingles o rus, sinó que ni els cambrers parlen espanyol. Al bar Fasnet de la Barceloneta una ceveceria irlandesa que porta més de 20 anys instal.lada al barri, vaig haver de marxar perquè la cambrera no coneixia la paraula cervesa, i encara vaig haver d’aguantar els comentaris d’un paisà poliglota, al qual no li vaig permetre actuar de traductor. Així, que no n’hi ha prou amb el català i el castellà, ara toca l’anglès. Doncs bé jo domino aquest idioma però el resevo per quan viatjo a Anglaterra, ja que en aquest país mai farán el menor esforç per entendre-m’hi. Els anglesos creuen que tothom ha de parlar el seu idioma, esta clar que el seu caràcter orgullós, i imperialista així ho exigeix, però que ho considerem necessari nosaltres, és un clar exemple de servilisme. A Catalunya tenim dos idiomes, y –ells només un–.   Els japonesos aixó ho tenen ben clar.

Al final els llocs de sempre

~ por vforner en agosto 31, 2011.

Responder

 
